Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.01.2008 19:16 - поетите... със слаби ангели, или със силни дяволи!? ;)
Автор: evelin Категория: Изкуство   
Прочетен: 3984 Коментари: 14 Гласове:
0

Последна промяна: 15.01.2008 21:05


*

*

*

 мисъл с усмивка и обич  ...
за един от невероятните стихове на

   Дамян Дамянов

image


Когато те измислих се уплаших!

Творение от поетичен дим,

създание от слабостта ми страшна,

дошло мен - силния да победи!

Когато те измислих, цял изтръпнах :

не сън - жена родена от жена,

решила с обич свята и престъпна

да ме превърне цял в развалина!

Когато те измислих се побърках :

като вандал със крясък зъл и див,

ти влезе в мен, обра ме като църква.

Но твойта кражба аз благослових.

Да, свята да си, обич огнекрила!

Грабежът ти бе страшен, но свещен

мъжът е в най-голямата си сила

когато е от слабост победен.





Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. juliet - Незнам как е при другите поети,
15.01.2008 20:05
но ти със сигурност нямаш слаби ангели- и те, и дяволите ти са доста силни! Невероятното е как си ги впрегнала заедно да работят за теб!:))))
цитирай
2. evelin - @}----;-------
15.01.2008 21:09
замисляш, juliet... :)

* наистина... как ли!? ;)
цитирай
3. samotenribar - igra mejdu ADA I RAQ
15.01.2008 22:12
vav edna igra vinagi ima . pobedeni i pobediteli . dano pove4eto da sa pobediteli angelite . no i pobedeni ponqkoga , da otstapvat . no da ne se predavat :):):)
цитирай
4. evelin - самата поезия...
15.01.2008 22:26
е игра между рая и ада! :)

* дори не подозираш колко си прав, Алехтин...
цитирай
5. valiordanov - А Висоцки има песен за дяволите дето ...
15.01.2008 22:32
А Висоцки има песен за дяволите дето искат да си направят Рай в Ада...Ето как мислят звездите...Поезията е вселена....
цитирай
6. evelin - "и звездите почнаха да падат"...
15.01.2008 22:36
дай я песента на Висоцки тук ...( с линк ;)

Раят в Ада

Владимир Висоцки
Превод: Росен Калоферов

Преврат в души и мозъци- от край до край-
навред пукнатини, разломи и люлеене.
Решиха дяволите в пъкъла си рай
да построят за бъдещите поколения.

И дяволът с подмолен псевдоним Черток-
Агент на рая- в Центъра донесе срочно:
„Тук, в Ада, става нещо- аз съм просто в шок!…”
Какво там става, сам Черток не знае точно.

И още вмъкна зов към шефа беловлас
На всички райски диверсанти на Амура:
„Треперя цял. Следи ме дяволската власт.
И става ненадеждна наш,та агентура”

В туй време в Пъкъла самият Луцифер
Строй войските за парад, прие парада,
Излезе на трибуната и викна с нерв:
„Едничък Раят е спасение за Ада!”

През сълзи дяволите закрещяха: „Да!
Ний Рай ще построим сред тази Преизподня!
Производителност е нужна за това.
Сто грешници за радост всенародна!”

„Напред! Аз ще ви поведа през дим и прах!-
Завърши Дяволът.- Дерзайте окрилени!”
И грешниците затрепериха от страх,
и ангелите пребледняха ужасени.

И тръгнаха при Онзи, който в жар и мраз,
все виждащ и всезнаещ бди над свойта челяд.
И каза Той: „На тъмнината плюя аз!”
и заяви им, че мнозина ще разстреля.

Че Дяволът е провокатор, кучи син
и интригант в познати хитрини оплетен.
Че ангелите са отрепки до един
и че Черток се е продал на враговете.

„Не Рай е тук, а яма пълна със боклук!
Ще сляза на земята- там ме уважават.
При хората ще се спася от всичко тук.
Пък нека ме разпънат втори път тогава!…”

И слезе той. Сега къде е този Образ висш?
А богомолците съзряха в утрин синя-
Пред църквата шише надига скитник нищ:
„Аз богът съм- крещи, - подайте милостиня!”

Печален краят е. Плачете стар и млад.
Какво пред туй са всички Трои разрушени?
Отдавна вече в Рая не е рай, а ад,
Но Раят в Ада затова пък построен е!
цитирай
7. boris66 - boris66-evelin
15.01.2008 22:44
Поетите имат слаби ангели и силни дяволи, но най-вече истински ,открити за хората, чувствителни души. Не съм пушач-трезвеник съм, но бих запалил една пура, заради този дим. Е, то нали прекаленият светец и Богу не е драг! И аз мисля че Дамян Дамянов е велик и уникален поет-самобитен!Настроението от стихотворението му хармонира и е много познато и добре разбрано!
цитирай
8. fenris - хъм
16.01.2008 15:02
ами аз като черпя сили от природата?
цитирай
9. evelin - от Дамян Дамянов съм чула думите:
16.01.2008 15:22
В живота на един поет има една жена - майката... една любовница - поезията...

* значи, всички останали са музи! :)))
цитирай
10. evelin - там ( сред природата :)...
16.01.2008 15:31
където самодиви с бели премени, варят омайни билета...

* ясно защо си толкова добър, fenris ;)
цитирай
11. fenris - ей благодаря ти
16.01.2008 16:15
а ти може би провокира нов разказ!И се превърна в муза!:)
цитирай
12. evelin - :)))))))))))))
16.01.2008 23:22
добре, че не самодива...

* дерзай, fenris! ;)))))))
цитирай
13. jesusbg - И дете са вярни,
25.01.2008 21:31
и сме със слаби ангели, и сме със силни дяволи, а и обратноо - със силни ангели и със слаби дяволи!!!
цитирай
14. evelin - ;)))))))
25.01.2008 22:01
както и да го кажеш, все е вярно... jesusbg!

* благодаря, че прочете :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: evelin
Категория: Изкуство
Прочетен: 2766303
Постинги: 439
Коментари: 5991
Гласове: 18498
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930